دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
در آیین تجلیل از قهرمانان ناشنوای مازندران مطرح شد:
 ورزشکاران ناشنوا شنیده نمی‌شوند
روز‌های گذشته نتایج ملی‌پوشان ناشنوای فوتبال در بازی‌های آسیایی هانگژو را دنبال می‌کردم و می‌دیدم که گزارشگر در پایان مسابقات، مترجم ناشنوایان را در کنار خود دارد تا پیامش را با ایما و اشاره به این قشر از بینندگان برساند.
آوای خزر-حسین احمدی: روز‌های گذشته نتایج ملی‌پوشان ناشنوای فوتبال در بازی‌های آسیایی هانگژو را دنبال می‌کردم و می‌دیدم که گزارشگر در پایان مسابقات، مترجم ناشنوایان را در کنار خود دارد تا پیامش را با ایما و اشاره به این قشر از بینندگان برساند.

امروز که همزمان با هفته جهانی ناشنوایان به آیین تجلیل از قهرمانان ناشنوای مازندران در اداره‌کل ورزش و جوانان دعوت شدم همان فضا برایم ترسیم شد و مدعوین ناشنوا و کم‌شنوا، چشم به دست‌های گوینده داشتند تا صحبت سخنرانان را به خوبی درک کنند.

در ابتدای جلسه که مترجم دیر به مراسم رسیده بود، سردرگمی و ابهام را می‌شد در چهره برخی مدعوین مشاهده کرد و بعد از رسیدن گوینده ناشنوایان، همه‌چیز به روال عادی برگشت.

در گذشته در برخی از مجامع هیات‌های ورزشی حاضر و از نزدیک با مشکلات و تنگناهایشان آشنا شده بودم و گمان نمی‌کردم جنس مشکلات ورزشکاران ناشنوا همسان با ورزشکاران عادی باشد و همان گلایه‌ها تکرار شود.
گلایه‌هایی همچون عدم توجه به ورزشکاران و قهرمانان، مشکلات زیرساختی و سخت افزاری، اشتغال و...
 
مراسم گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان و هفته تربیت‌بدنی با حضور اسماعیل پهلوان معاون اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران، پژمان احمدی رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان، قهرمانان، مربیان و داوران در محل سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار و از ۱۸ ورزشکار ناشنوای استان که در شش‌ماهه نخست امسال حائز رتبه‌های برون‌مرزی در رقابت‌های ورزشی شدند، تجلیل شد.

موازی‌کاری نقیصه‌ای مهم
 
رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان مازندران در این مراسم اظهار کرد: موازی‌کاری از سوی هیات‌ها و مجامع مختلف ازجمله دانشگاهی، کارگری، و ... مشکلاتی را برای هیات ورزش‌های ناشنوایان ایجاد کرده است. پژمان احمدی با اعلام اینکه در برگزاری مجمع انتخاباتی اخیر با مشکلاتی مواجه بودیم که ناشی از غیرفعال بودن هیات‌های شهرستانی بود، افزود: در نیمه اول امسال از مجموع ۱۹ انجمن، ۱۰ انجمن را فعال کردیم و در سطح شهرستانی نیز هیات در ۱۰ شهر راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در گذشته رتبه هیات ورزش‌های ناشنوایان در فدراسیون بالاتر از ۲۰ بود که هم‌اکنون این جایگاه در شش‌ماهه اول امسال به رتبه ۱۶ ارتقا یافت که نشان از پویایی هیات دارد.

در ادامه نائب رئیس هیأت ناشنوایان مازندران خواستار توجه به امکانات سخت‌افزاری شد و از متولیان امر خواست سالن‌های ورزشی را در اختیار ورزشکاران ناشنوا قرار دهند.

نجمه مسلمی با اشاره به اینکه ورزشکاران در سالجاری خوش درخشیدند و حائز مدال‌های رنگارنگ در رقابت‌های برون مرزی شدند، گفت: انتظار ورزشکاران ناشنوایان تنها توجه و از بین رفتن تفاوت‌ها است و دوست دارند نگاه یکسانی به آن‌ها شود.
 
هیات‌های شهرستانی باید فعال شوند
 
همچنین معاون توسعه ورزش همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران اظهار کرد: نزدیک به یکهزار کم‌شنوا در استان داریم که بخشی از این جمعیت به سمت ورزش آمده‌اند.

اسماعیل پهلوان افزود: جز چند رشته، می‌پذیریم که ورزشکاران در سایر رشته‌ها کمتر دیده می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: هر چند سطح توقعات بسیار بالا است، اما اعتبارات در این حوزه حداقلی است.

این مسئول ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند یک درصد بودجه خود را به ورزش اختصاص دهند که متاسفانه در عمل این اتفاق نمی‌افتد. پهلوان عنوان کرد: اگر بخش کوچکی از این اعتبارات به سمت ورزش‌های ناشنوایان هدایت شود قطعا بخشی از مشکلات این هیات، مرتفع خواهد شد.

وی اعلام کرد: بازوان اصلی این هیات، هیات‌های شهرستانی هستند لذا باید تمامی هیات‌ها در شهرستان‌ها فعال شود تا مطالبات ورزشکاران را در شهرستان‌ها پیگیری کنند.

پهلوان از رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان خواست مشکلات مهم شهرستان‌ها را اعلام کند تا موضوعات پیگیری و مرتفع شود. گفتنی است: در این نشست ورزشکاران، داوران و مربیان ورزش ناشنوایان به بیان نقطه‌نظرات، مطالبات و مشکلات موجود پرداختند و از کمبود امکانات، نبود سالن‌های تخصصی، عدم توجه، تعویق دو ساله در پرداخت جوایز و عدم اشتغال قهرمانان گلایه کردند.
 


انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها